Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 12/04/2011 – 24/04/2011 (Creation)
Level of description
Unidad documental compuesta
Extent and medium
1 caja conteniendo un atrezzo metálico con 3 jeringas con sangre, 1 tampón, 2 agujas, 1 pote con manija de cera depilatoria, 1 palote, 1 vaso metálico.
Context area
Name of creator
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
Contiene objetos que fueron utilizados en el marco de la performance “nunca serás mujer”. Esta acción, realizada entre abril de 2010 y abril de 2011, consistió en la extracción de ½ litro de sangre que Effy repartió en 13 menstruaciones. La cera se utilizó el 27/4/2011 en la performance realizada en el hogar de Effy, el tampón el 30/4/2011 en una performance callejera, las jeringas el 12/4/2011 en sede de visuales de la UNA y el 27/4/2011 en otra performance en su hogar, el vaso metálico se utilizó en la performance realizada en la iglesia de La Piedad
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Solicitando un turno a archivos@cedinci.org
Para más información, consulte nuestro Reglamento General de Consulta y Reproducción: http://cedinci.unsam.edu.ar/REGLAMENTO_CEDINCI.pdf
Conditions governing reproduction
Language of material
- Spanish
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Notes area
Alternative identifier(s)
Access points
Subject access points
Place access points
Name access points
- Universidad Nacional de las Artes (UNA) (Subject)
Genre access points
Description control area
Description identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
Status
Revised
Level of detail
Partial
Dates of creation revision deletion
Language(s)
- Spanish
Script(s)
- Latin
Sources
Archivist's note
Julia Prut
Archivist's note
Eugenia Sik